Nu startar vår nya kampanj, som finansierats med stöd av Göteborgs Stad, och vars syfte är att uppmärksamma Suicide Zeros många satsningar på att arbeta självmordsförebyggande med barn och unga.
I annonserna uppmanas vuxna att prata känslor och mående med unga i sin omgivning och vuxenvärlden adresseras med ungdomarnas egna ord: ”gubbjävel”, ”jävla boomer” och ”fucking kärring”.
– Eftersom vi jobbar med mörka frågor är en av våra viktigaste kommunikativa uppgifter att ge hopp. I den här kampanjen tänker vi att humor kan vara en väg att gå, samtidigt som vi får ut ett livsviktigt budskap, säger Ebba Lindström som varit projektledare för kampanjen hos Suicide Zero.
Kampanjen har tagits fram av Suicide Zeros egna medarbetare i samarbete med copywritern Mikael Lippman och kommer synas i kollektivtrafiken och stadsmiljön i Göteborgsområdet men även digitalt i hela landet.
Läs mer på suicidezero.se/snack
Relaterat:
Dödssiffran bland unga ett hårt slag – vi kommer inte ge oss